Служба автомобільних доріг
у Івано-Франківській області

» Прес-центр » новини » СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО УТРИМАННЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЗИМОВИЙ ПЕРІОД

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО УТРИМАННЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЗИМОВИЙ ПЕРІОД

В Івано-Франківську відбувся науково-практичний семінар «Сучасні технології експлуатаційного утримання автомобільних доріг у зимовий період», організований Укравтодором спільно з ДП «ДерждорНДІ». На ньому звернули увагу присутніх на останніх змінах у законодавчих та нормативних документах щодо розвитку та утримання автомобільних доріг, здійснили огляд сучасних технологій та матеріалів із зимового утримання, представили проект національного стандарту щодо вимог експлуатаційного стану для забезпечення безпеки дорожнього руху.

Директор ДП "ДерждорНДІ" Артем Безуглий передав вітання напередодні Дня автомобіліста і дорожника від керівника Укравтодору Олега Федоренка. За дорученням голови Івано-Франківської облдержадміністрації Дениса Шмигаля учасників семінару привітав у переддень професійного свята заступник голови ОДА Василь Івасик.  

Керівник Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області Василь Буджак розповів про пріоритетні завдання і запевнив, що професіоналізм дорожників та співпраця із владою та органами місцевого самоврядування дозволить забезпечити безперебійний і безпечний рух на дорогах державного значення в зимовий період.

У роботі семінару взяли участь представники Служб автомобільних доріг в областях, Облавтодорів та їх філій, підрядних, проектних та наукових організацій. Упродовж двох днів вони обмінялися досвідом щодо пріоритетних завдань, стратегічних аспектів та сучасних підходів до зимового утримання автомобільних доріг, забезпечення безпеки руху на автошляхах України і дотримання вимог до їх експлуатаційного стану.

За результатами роботи на науково-практичному семінарі «Сучасні технології експлуатаційного утримання автомобільних доріг в зимовий період» фахівці з експлуатаційного утримання доріг з усієї України пропонують наступне:
1. Врегулювати на законодавчому рівні питання укладання середньострокових договорів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг;
2. Переглянути нормативи фінансових витрат на утримання автомобільних доріг;
3. Удосконалити кваліфікаційні вимоги щодо компаній, що можуть здійснювати експлуатаційне утримання автомобільних доріг (введення категоризацій дорожніх компаній, надання переваги організаціям, що залучають місцеву робочу силу та використовують власну техніку);
4. Удосконалення системи ціноутворення шляхом скасування ресурсного методу при формуванні договірної ціни, перехід до твердої договірної ціни із можливістю відшкодування ризиків при бюджетному фінансуванні: фіксація ціни за одиницю обсягу робіт та кінцевої вартості договору, спрощення форм документації;
5. Приділяти більшу увагу превентивним заходам щодо зимового утримання, в тому числі роботам зі снігозахисту, попередній обробці покриття протиожеледним покриттям, наприклад, розсолами і попередньо зволоженою сіллю;
6. Інтенсифікувати впровадження інформаційних технологій для потреб зимового утримання автомобільних доріг, із розширенням мережі дорожніх метеорологічних станцій і створення спеціального програмного забезпечення;
7. Необхідність наукових досліджень, направлених на встановлення раціональних концентрацій діючих протиожеледних матеріалів і розроблення нових ПОМ.